Dne 27. října 1963 došlo v brzkých ranních hodinách k ujetí 11 vozů ze železniční stanice Střelice. Protože byl spád trati směrem na Brno 10 ‰, dosáhly vozy vysokou rychlost, pokusy hradlařky v Troubsku zastavit rozjeté vagóny se nesetkaly s úspěchem. Vozy byly směrovány na kusou (slepou) kolej v Brně na pátém nástupišti. Tam smetly čtyři odstavené vozy, které prorazily zarážedlo a zeď a dále pokračovaly přes celou ulici a narazily do protější budovy Čedoku (tehdy n.p. Turista). Způsobená škoda se vyšplhala na 1.124.909 Kčs, 6 vozů bylo zničeno. Díky včasnému varování nebyl nikdo zraněn ani zabit.
a nebylo to s odjezdem z Vranovic??
Dle všeho co jsem dohledal ne, stalo se to při posunu ve Střelicích, ty vozy stály tam a při posunu jim ujely.
a kdopak si pamatuje utržení vlečňáku na konečné ve Fučíkově čtvrti, kdy při odpojování ujel vlečňák směrem na Dětskou nemocnici, tam vrazil do soupravy z Č.Polí, po odrazu vyjel směrem na Č.Pole a zklidnil se až zpětně před Dětskou nemocnici???Také nebyl nikdo zraněn, někdo jel před ním už od konečné autem a varoval…
Bylo me 14 let a na pristi den jsme meli ve skole „slohovou ulohu“. Setra me to napsala (ja byl na cestinu -5), abych to pak ve skole opsal. Nadpisu slohove ulohy udelala , „Vagony osobniho vlaku na damskych zachodech“. Bohuzel cestinar to nalezite neohodnotil. Nemel smysl pro humor.
Skvěle napsáno, pobavilo… Na češtinu rozhodně nejste -5…